Materiał na męską biżuterię

zlota-bransoletkaMęska biżuteria, jakkolwiek coraz popularniejsza, wciąż w większości katalogów producentów biżuterii jest raczej nie samodzielnym działem, ale swoistym dodatkiem do linii biżuterii damskiej, jakby zwracając kobietom uwagę „drogie Panie, jeśli Wasza brzydsza połówka ma jakoś wyglądać, wybierzcie mu coś stąd”. Na szczęście coraz więcej mężczyzn docenia wagę dobrego wyglądu i przestaje wiązać biżuterię jedynie z kobiecym pięknem. Żeby jednak stało się to faktem, producenci biżuterii muszą zaoferować panom coś specjalnego, coś, co będzie do nich pasowało lepiej niż misterne, filigranowe pierścionki.

Dziś już wzorem mężczyzny nie jest mięśniak w podkoszulku, ale coraz częściej staje się nim nienagannie uczesany mężczyzna w garniturze. Idąc tym tropem, producenci stawiają na kilka materiałów, które mają podkreślać wizerunek nowoczesnego mężczyzny.

Po pierwsze: stal szlachetna. Jej właściwości fizyczne i proste konotacje logiczne i frazeologiczne (twardy jak stal, stalowe nerwy) czynią z tego materiału podstawę większości linii męskiej biżuterii. Łagodny, stonowany połysk i duża trwałość doskonale licują z archetypową postawą mężczyzny jako niezłomnego, twardego i nieugiętego. Do stali szlachetnej często dopasowywane są diamenty. Z jednej strony niewyobrażalnie twarde, o potężnie rozbudowanej symbolice, z drugiej- po prostu klasyczne. Diament jest elementem najbardziej ekskluzywnej biżuterii od zawsze, w tym przypadku więc stanowi po prostu jednoznaczną informację o tym, że posiadacz biżuterii wysoko ceni siebie, zna swoją wartość, a jednocześnie che być postrzegany jako człowiek z klasą. Dla kontrastu często wplata się w całość niewielkie elementy ceramiczne, zwykle szkliwione i w przeważającej części czarne. Sama barwa jest symbolem luksusu, dystynkcji i elegancji. Ceramika jest lekka, a jednocześnie masywna, odporna- jak mężczyzna- wysublimowany, ale z zasadami.

Biżuteria dla mężczyzn wykorzystuje jeszcze całą gamę kamieni szlachetnych zgodnie z ich symboliką. Dużo silniej niż w biżuterii damskiej akcentuje się pożądane cechy właściciela. Producenci wiedzą, że mężczyzn do biżuterii przyciąga jedynie prestiż, jaki mogą dzięki niej uzyskać, a niekoniecznie walory estetyczne per se.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *